Weekdagboek-belgie

TRAVEL – Weekend Belgische Ardennen

Afgelopen week bracht ik een week lang door bij mijn ouders op de camping in de Belgische Ardennen. Familie, natuur, leuke dorpjes, wandelen, wielrennen en lekker eten.. Bekijk mijn snapshot diary.

Vrijdagmiddag om half 4 vertrekken we richting Belgie. De reis gaat goed en eind van de middag zijn we op de camping.

Weekdagboek-belgie2

Hier ligt de kip al op de bbq! We kunnen direct aanschuiven. Smullen!

Na het avondeten lopen we een rondje over de camping. De rest van de avond brengen we voor de tent door. We kletsen, drinken en eten hapjes. Dan duiken we lekker in onze slaapzak.

Al snel word de rust verstoort door het gekletter van de regen op de voortent. Ik heb nog nooit zoveel water naar beneden zijn komen. Het regent de hele nacht tot ’s ochtends 9 uur. Iedere keer als ik wakker word voel ik even of het luchtbed nog droog ligt. Het water loopt zo de voortent in!

Weekdagboek-belgie3

Het uitzicht vanaf ons luchtbedje! Oeps! Het hele veld is volgelopen. Wat een begin van ons weekend… En dat terwijl er volop zomer voorspelt was. Maar ach we zijn er nu eenmaal dus we maken er maar wat van.

Weekdagboek-belgie5

Gelukkig blijft het de rest van de dag redelijk droog. We besluiten dus een dorpje in de buurt op te zoeken en hier gezellig doorheen te wandelen.

Weekdagboek-belgie4

Zo leuk die Belgische dorpjes!

Weekdagboek-belgie6

Na het avondeten ga ik nog een rondje rennen over de camping! Meerdere rondjes, want helaas is er niet veel pad om op te rennen. Hierna wandel ik een stukje in het bos met vriendlief.

De tweede dag op de camping start beter. Het zonnetje schijnt! Dat laten we ons geen twee keer zeggen!

Weekdagboek-belgie9

We beginnen de dag met een wandeling vanaf de camping. Het is hier mooi!

Weekdagboek-belgie10

We beginnen de wandeling in hetzelfde bos als gisterenavond. Hierna wandelen we een stuk door de weilanden en zo komen we tot slot weer in het dorp.

Weekdagboek-belgie7

Met een flinke groep vertrekken we op de racefiets. Het is aardig heuvelachtig en uiteindelijk blijven alleen ik en vriendlief over. We fietsen in totaal ruim 40 kilometer! Wat is dat fijn hier!

Weekdagboek-belgie8

Eenmaal terug op de camping verwissel ik snel mijn wielerpakje voor mijn bikini. Tijd voor een ijsje en een bezoekje aan het zwembad.

Maandag zou eigenlijk onze laatste dag zijn, maar omdat we het veel te fijn hebben besluiten we er nog een daagje aan vast te plakken.

Weekdagboek-belgie11

Vandaag gaan we met de hele familie op pad. We gaan naar Bouillon.

Weekdagboek-belgie14

Hier bezoeken we het kasteel. Met hele gave roofvogelshow!

Weekdagboek-belgie13

Hierna wandelen we nog wat door het dorp.

Weekdagboek-belgie12

Geen vakantie zonder ijs! Jumm! Dan is het eindelijk tijd voor een bbq! De hele avond lang eten we onze buikjes rond.

Ook de laatste dag is het weer gelukkig prima. Voor een laatste keer gaan we wat kilometers maken met de racefiets. Het eerste stuk fietsen mijn vader en oom mee. Hierna gaan we weer samen verder.

Weekdagboek-belgie15

Ik weet niet wanneer mijn hartslag hoger is.. In de klim (afzien) of in de afdeling (doodeng). Haha! Maar ik geniet volop! Na ruim 50 kilometer zijn we weer terug bij de camping.

Na ons laatste maaltje is het helaas tijd om de spulen weer in de auto te laden en terug te rijden richting Nederland.

Weekdagboek-belgie16

Onderweg zagen we één van de mooiste zonsondergangen ooit! Helaas niet te zien op de foto!

Ik heb echt een heel fijn weekend gehad en baal flink dat ik weer in Nederland ben. Het is zo fijn om even helemaal niets te moeten en alleen te doen waar je zin in hebt!

Ben jij al op vakantie geweest? Ik ben benieuwd naar jouw vakantieplannen! Ik mag gelukkig af gaan tellen tot onze reis naar Indonesie.
Handtekening-Nana

Nathalie

Blogger missionnana.nl

Een gedachte over “TRAVEL – Weekend Belgische Ardennen

1. Wat jammer van de regen, maar ziet er uit als een gezellig weekend verder! Hier nog geen vakantieplannen, wij gaan sowieso nooit echt weg in de zomer, misschien in het najaar nog even er tussenuit.