Snapshot-Milaan

TRAVEL – Snapshot diary Milaan

Het afgelopen weekend bracht ik door in het prachtige Milaan samen met mijn zusje. Vier dagen lang genieten van fijn gezelschap, lekker eten, het zonnetje en de prachtige gebouwen in de stad.

Dag 1: Piazza del Duomo en Navigli

We vliegen vrijdagochtend om half 9. Vroeg ons bed uit dus. We moeten nog best een tijdje wachten op Schiphol en drinken nog een theetje bij de Starbucks.

Snapshot-Milaan01

Wat een mooie vlucht! Het is prachtig weer en wat een uitzicht over de Alpen! Wauw!!

Snapshot-Milaan02

Rond de middag stappen we uit de bus in het centrum van Milaan. Natuurlijk gaan we vast een kijkje nemen bij de Duomo.

Favorieten-Milaan-Navigli

Als we zijn ingecheckt in het hotel pakken we de metro naar Navigli. Het is een prachtige middag.

Snapshot-Milaan04

Lunchtijd! Gelukkig is er genoeg te eten in Navigli! De terassen zijn gezellig druk.

Snapshot-Milaan05

Ons eerste ijsje! Jumm! Eind van de middag zijn onze voeten al aardig moe en zitten we heerlijk een tijd aan het water.

Snapshot-Milaan06

Dan is het tijd voor avondeten. We kiezen een hamburger. Niet erg Italiaans, maar he er komen nog genoeg dagen. We gaan niet te laat terug naar het hotel. Het is een lange dag geweest!

Dag 2: Santa Maria delle Grazie, Basilica of Sant’Ambrogio en Castello Sforzesco

Er is opnieuw prachtig weer voorspeld en daarom besluiten we een rondje kerken te doen.

Snapshot-Milaan07

We beginnen bij Santa Maria delle Grazie, een prachtige kerk van buiten.

Snapshot-Milaan08

De volgende kerk op de route is Sant’Ambrogio. Een indrukwekkende kerk, die vooral van binnen ontzettend mooi is.

Snapshot-Milaan09

Dan lopen we door naar Castello Sforzesco, een enorm kasteel in het centrum van Milaan.

Snapshot-Milaan10

In het park achter Castello Sforzesco rusten we heerlijk uit in het gras. Ps. Zie je de schildpadden in het water! Hoe leuk!!

Snapshot-Milaan11

Het is weer tijd voor een ijsje! Ja we gaan zeker ieder dag ijs eten.

Snapshot-Milaan12

We lopen een rondje in Galleria Vittorio Emanuele II en gaan dan terug naar het hotel. Hier duiken we nog even het zwembad en de sauna in. Hierna zoeken we in de buurt een restaurant. Pizza!

Dag 3: De ‘Gouden Vierhoek’, Brera en Galleria Vittorio Emanuele

Twee vrouwen in Milaan? Dan moet er natuurlijk ook geshopt worden. Ons hotel bevind zich in een winkelstraat en vanaf hier lopen we richting het centrum.

Snapshot-Milaan13

Op de route ligt Giardini Pubblici. Hierna lopen we door naar de ‘Gouden Vierhoek’, de dure winkelstraten in Milaan. Ik heb gelukkig eerder al twee leuke tops gescoort.

Snapshot-Milaan14

In de wijk Brera drinken we een sapje bij Bioesseri. Lastig want er is alleen een Italiaanse kaart en de bediening is niet erg behulpzaam.

Snapshot-Milaan15

Dan is het tijd om te lunchen. We zien dit leuke pasta tentje waar we ontzettend leuk geholpen worden.

Snapshot-Milaan16

We eindigen onze dag in Galleria Vittorio Emanuele II. Tijd voor een ijsje! Tot slot drinken we een Aperol Spritz met aperetivo. We hebben genoeg gegeten en gaan hierna direct terug naar het hotel.

Dag 4: Colonne di San Lorenzo, Navigli en Cimirero Monumentale

Onze laatste dag alweer. Vanavond vliegen we terug naar Nederland.

Snapshot-Milaan17

Een laatste keer uitgebreid ontbijten. O wat hou ik toch van ontbijten in hotels. Nog één keer stoppen we ons helemaal vol (en nee dit is dus nog lang niet alles).

Snapshot-Milaan18

Onze laatste uurtjes in Milaan wandelen we vanaf Piazza del Duom0 richting het zuiden

Snapshot-Milaan19

Met als doel de Sint Laurensbaseliek en Colonne di San Lorenzo, een Romeinse ruine.

Snapshot-Milaan20

Ons favoriete ijsje was dat van de eerste dag en daarom wandelen we door naar Navigli om nog een laatste keer te genieten van zo’n heerlijk Italiaans ijsje. Om het af te leren nemen we vier bollen. Hierna eten we bij een ander zaakje pizza en pasta.

Snapshot-Milaan21

We sluiten ons bezoek aan Milaan af bij Cimitero Monumentale. Helaas blijkt dit op maandag gesloten te zijn en kunnen we dus niet naar binnen. Dan maar genieten van de indrukwekkende buitenkant. Dan is het tijd om onze koffers te gaan halen in het hotel en te vertrekken richting vliegveld Linate. Het zit erop.

Ben jij wel eens in Milaan geweest? Ik heb echt genoten van mijn bezoek aan de stad en vind het een echte aanrader!