Skip to main content
Weekdagboek #27

LIFE – Weekdagboek #27

Een nieuwe week (het is weer maandag!), een nieuw weekdagboek! Het was een heerlijke week… Benieuwd wat ik allemaal heb gedaan? Lees snel verder.

Maandag

Een nieuwe week. Ik begin mijn maandag altijd in de sportschool! Je kan de eerste workout er maar vast op hebben zitten. De training gaat super goed. Ik pak bij veel oefeningen zwaardere gewichten en dat voelt goed!!

Weekdagboek-wk28-ma

Ik haal boodschappen bij de supermarkt en groente en fruit op de markt. Ik kom thuis met onder andere een doos vol mango’s en nectarines. Mijn favoriete zomerfruit. Begin van de middag staat er eindelijk weer een bezoekje aan de tandarts gepland. Niet mijn favoriet. Mijn verstandskies komt door en dit maakt me best een beetje zenuwachtig. Het valt me dus alles mee als de tandarts adviseert die voorlopig gewoon te laten zitten. Opgelucht kom ik thuis. Hier ga ik snel aan het werk tot het alweer tijd is om avondeten te maken.

Weekdagboek-wk28-ma2

Na het eten genieten we nog heerlijk aan aantal uur van het mooie weer. Ondertussen rijgen we het vliegengordijn af. Er zaten vanmiddag zoveel vervelende vliegen binnen dat we het helemaal zat waren.

Weekdagboek-wk28-ma3

Blij dat ie af is! We genieten nog even van het zonnetje en kijken dan nog wat televisie.

Dinsdag

Vanochtend ben ik er vroeg bij! Al om 8 uur sta ik beneden in de sportschool klaar om te starten met mijn workout. Ik ga aan de slag met nieuwe en zwaardere buikspieroefeningen. Dat is even onwennig en een beetje klunzen, maar gelukkig is het rustig! Natuurlijk doe ik ook mijn gewone training. Vandaag triceps en hamstrings. Mijn armen willen vandaag niet erg. Na een uurtje knallen fiets ik snel naar huis.

Weekdagboek-wk28-di

Hier duik ik nog even achter mijn laptop om te werken. De hele middag ben ik onderweg. We gaan op bezoek bij een klant. Leuk! Ik ben pas laat terug. Vriendlief heeft heerlijk voor ons gekookt en ik kan zo aanschuiven. Wat een luxe.

Woensdag

Na twee drukke dagen staat er vandaag een dagje shoppen met mams en zusje op de planning! Ik heb er zin in. Maar ook op deze dag maak ik me eerst nog even nuttig. Ik doe een was, ruim alle was op (de wasmanden zaten aardig vol), ruim op en haal de stofzuiger door het huis.

Een goed begin van de ochtend! Om kwart over 10 staan mijn moeder en zusje voor de deur. We vertrekken richting Rotterdam. Helaas zijn we allemaal niet erg dol op sale, we kopen dus niet veel. Wel hebben we een gezellige middag.

Weekdagboek-wk28-wo1

Na het avondeten geniet ik nog even van het fijne weer! Wat hebben we toch een mooie achtertuin.

Weekdagboek-wk28-wo2

Deze woensdagavond geen gewone bootcamp, maar kickbokstraining! Super leuk!! Ik ben erg enthousiast en kan niet wachten op de volgende training. De kickbokstraining zal iedere eerste woensdag van de maand plaatsvinden. Helaas komt de zomerstop eraan en moet ik dus nog even geduld hebben tot de volgende training. Volgende week nog één keer een gewone bootcamp!

Donderdag

Na een uurtje trainen fiets ik snel naar huis voor een douche. Om 11 uur heb ik een afspraak bij de kapper. Het is de hoogste tijd dat er weer wat centimeters van mijn haar af gaan. Hierna loop ik direct even langs de supermarkt.

Weekdagboek-wk28-do

De chocolade was in de aanbieding! Groots inslaan dus. Ik ben super blij met mijn haar! Waar ik ook blij mee ben zijn de nieuwe bikini’s die ik heb besteld bij de H&M en die vandaag eindelijk geleverd zijn. Ik kies drie broekjes en twee tops. De rest stuur ik terug.

Weekdagboek-wk28-do2

‘s Middags werk ik aan mijn eindpresentatie. Voor het avondeten maak ik kipburgers! Jumm..! Na het avondeten ga ik samen met een vriendinnetje naar Health Advies Breda voor een meting.

Vrijdag

Ik begin mijn ochtend opnieuw in de sportschool. Fijn om al mijn trainingen deze week gewoon doordeweeks te kunnen doen. Zo ontwijk ik mooi de drukte in het weekend. De rest van de dag breng ik door in mijn sportkleding op de bank. Ik werk achter mijn laptop.

Weekdagboek-wk28-vr

Na het avondeten wil ik toch nog even proberen hard te lopen op mijn nieuwe schoenen. Het gaat boven verwachtingen goed!!! Vriendlief fietst mee en maakt wat mooie foto’s! Super blij kom ik thuis! Woehoe!! Zou het met deze schoenen dan beter gaan? We gaan het zien bij de komende rondjes.. Spannend. Ik wil zo graag weer pijnloos kunnen rennen. Maar deze 5 kilometer heb ik maar mooi binnen.

Zaterdag

Weekend! Ik begin mijn zaterdag met het maken van voortgangfoto’s en het opmeten van mijn lichaam. Ik ben blij met het resultaat. Dan is het eindelijk tijd voor een ontbijtje.

Weekdagboek-wk28-za

Het is een prachtige dag die ik doorbreng in de tuin. Vriendlief maakt ondertussen de vlonder schoon. Na wat uurtjes boenen ziet onze tuin er weer super goed uit. Eigenlijk heb ik nog genoeg taken op mijn to do lijstje staan, maar ik heb er vandaag geen zin in en doe lekker rustig aan. ‘s Avonds eten we bij mijn ‘schoonouders’. Hier blijven we gezellig kletsen totdat het opeens 10 uur is.

Zondag

Eindelijk een echte zomerdag! Ik heb er zin in en sta al best vroeg naast mijn bed. Ook Nala had er vanmorgen zin in, want die maakte me al om half 8 wakker omdat ze naar buiten wilde. Ik kruip nog even terug in bed, maar het is een veel te mooie dag om uit te slapen. Om half 10 stappen we dan ook al naar buiten. We gaan weer eens wat kilometers maken op de racefiets. Het gaat lekker en ik weet de gemiddelde snelheid boven de 26 km/u te houden. Ondanks de tegenwind krijg ik het voor elkaar de gemiddelde snelheid zelfs tot 26,4 km/u te trappen. Gesloopt zet ik na 32 kilometer de teller stil. Het was heerlijk!

Weekdagboek-wk28-zo

De rest van de middag breng ik met een nieuw boek door in de tuin. Ik ben begon in Vrijdag van Loes den Hollander. Het is trouwens voor het eerst dit jaar dat ik een dag doorbreng in bikini! Dat werd tijd! Na het avondeten gaan we nog een rondje lopen.

Weekdagboek-wk28-zo2

Deze perfecte zondag was echt een heerlijke afsluiter van de week. Aankomende woensdag moet ik mijn scriptie presenteren/verdegigen. Super spannend!! Duim voor me.