Eetdagboek februari fgc

FOOD – Eetdagboek februari 2016

De afgelopen maand volgende ik het eetschema uit de #FITGIRLCODE Guide en heb ik kennis gemaakt met heel veel nieuwe en vooral erg lekkere recepten. Benieuwd naar mijn ervaring? Bekijk mijn FGC Guide eetdagboek.

De afgelopen weken was ik mijn eigen voedingspatroon een beetje zat. Ik snachte te veel en was toe aan nieuwe recepten. De #FITGIRLCODE Guide kwam voor mij dan ook als geroepen. Ik heb me zo goed mogelijk aan de guide gehouden met af en toe een kleine aanpassing hier en daar.

Ontbijt

Food-ontbijt-fgc

Vorige maand greep ik steeds vaker naar het standaard bakje havermout met banaan en pindakaas. Het werd weer tijd voor variatie! Gelukkig ben ik in de guide heel veel fijne ontbijtrecepten tegen gekomen. De meeste recepten kon ik al (of een variant erop). Een product dat ik nog niet eerder had gebruikt was boekweitmeel. Dit geeft een hele fijne structuur aan mijn baksels. De pannenkoekjes en mugcake met boekweitmeel zijn voor mij dan ook de absolute winnaars.

Lunch

Food-lunch-fgc

De lunch was voor mij altijd het lastigste. Hier had ik weinig inspiratie voor. Veel van de recepten waren dan ook nieuw voor mij. Ik heb veel lekkere nieuwe smaakcombinaties leren kennen. Zoals bijvoorbeeld druiven door mijn salade. Ook eet ik veel vaker tonijn bij de lunch. Qua creativiteit was hier de meeste winst te behalen. Ik ben erg blij met deze inspiratie!

Snacks

Food-snack-fgc

Door de FGC guide ben ik me er weer extra van bewust geworden hoe makkelijk het is om in het weekend een lekkere cake of ander tussendoortje te bakken. Zo ben ik de hele week voorzien van een lekker tussendoortje. Geen verrassend nieuwe ideeen voor mij. Wel een fijne houvast om me aan het schema te houden en niet teveel te snacken tussendoor.

Diner

Food-diner-fgc

De afgelopen maanden nam ik vaak maar wat mee in de supermarkt. Hier maakte ik iedere avond een prima gerechtje van, maar er zat weinig variatie meer in. Nieuwe ideeen en recepten kwamen dan ook in dit geval als geroepen. We hebben echt ontzettend lekker gegeten en veel receptjes ga ik zeker toevoegen in mijn eigen kookboekje. De spaghetti met avocado is wat mij betreft de absolute winnaar!

Fit Girl Code Guide

Het was erg leuk om weer eens nieuwe recepten en inspiratie op te doen. Het schema in de guide is vier weken. Na deze vier weken kan je het schema herhalen. Ik heb echter besloten dit niet te doen, omdat ik zelf ook nog veel lekkere recepten heb liggen. Op dit moment wissel ik dan ook eigen recepten af met die uit de #FITGIRLCODE guide en stel ik zo mijn eigen schema op. Nog altijd maak ik iedere avond mijn bakjes voor de dag erna klaar en plan ik zo mijn eten netjes in.

Zoals je kunt zien en lezen ben ik erg enthousiast over de recepten uit de guide. Nu deze maand mijn eigen draai zien te vinden in het opstellen van een eetschema. Voor mij werkt dit namelijk wel erg fijn Je leest natuurlijk de komende maand weer hoe dit me is vergaan!

Ik ben benieuwd naar wat jij de afgelopen maand voor lekkere dingen hebben gemaakt of gegeten! De recepten uit de guide kan ik natuurlijk niet met je delen. Wil je deze hebben bestel dan de #FITGIRLCODE guide.

Handtekening-Nana

Nathalie

Blogger missionnana.nl

Een gedachte over “FOOD – Eetdagboek februari 2016

Reacties zijn gesloten.