sportdagboek-marathon

Sportdagboek: 1 week marathontraining

Benieuwd hoe mijn weken er tijdens mijn marathontrainingen uitzagen? Zo zag de week eruit waarin ik mijn langste duurloop liep. Bekijk mijn sportdagboek marathontraining.

Marathontraining: 11 t/m 17 maart 2019

Bijna al mijn trainingsweken bestaan op dit moment uit 1 keer yoga, 2 keer krachttraining en 3 keer hardlopen. Wel bekijk ik per week op welke dag ik welke training doe. Ik probeer hierbij zo goed mogelijk naar mijn lichaam te luisteren. Omdat ik eind deze week de langste trainingsafstand voor de Rotterdam Marathon op de planning heb staan, doe ik het de dagen hiervoor wat rustiger aan.

Maandag 11 maart

  • Workout: krachttraining
  • Duur: 60 minuten

Normaal loop ik mijn duurloop op zondag, maar afgelopen weekend liep ik al op zaterdag de Dordtsche halve marathon. Zondag deed ik slechts een half uurtje yoga. Mijn spieren zijn dus weer uitgerust om vanochtend de sportschool in te duiken. Ik zorg dat ik om 7:00 uur in de sportschool sta voor een uurtje krachttraining. De focus ligt op mijn arm- en buikspieren.

sportdagboek-marathon1

Dinsdag 12 maart

  • Workout: hardlopen
  • Afstand: 10 kilometer
  • Tempo: 5:29 min/km

Mijn benen voelen goed en dat is te zien aan mijn gemiddelde snelheid.

Woensdag 13 maart

  • Workout: krachttraining
  • Duur: 1 uur

Tijd voor mijn 2e bezoek aan de sportschool van deze week. Ook vanochtend sport ik weer van 7:00 tot 8:00 uur. Deze keer train ik met name mijn been- en bilspieren.

sportdagboek-marathon2

Donderdag 14 maart

  • Workout: hardlopen
  • Afstand: 8 kilometer
  • Tempo: 5:39 min/km

Dit rondje gaat iets minder vanzelf dan de kilometers van dinsdag. Mijn knieën voelen een beetje geïrriteerd. Daarom loop ik iets rustiger.

Vrijdag 15 maart

Workout: geen

Tijd voor een welverdiende rustdag!

Zaterdag 16 maart

  • Workout: yoga
  • Duur: 30 minuten

Met de training van morgen in het vooruitzicht start ik deze zaterdag met een half uurtje yoga. Ik volg 1 van de video’s van Yoga with Adriene.

Zondag 17 maart

  • Workout: hardlopen
  • Afstand: 35 kilometer(!)
  • Tempo: 5:52 min/km

Ik loop deze langste duurloop mee met PAC Atletiek in Rotterdam. Ideaal, met pacers op kop en drinken + snacks onderweg. Na 30 kilometer zijn we terug bij de atletiekvereniging. Mijn benen voelen goed, dus besluit ik ook de laatste 5 kilometer mee te lopen rondom de Kralingse Plas.

sportdagboek-marathon31

Vind je het leuk om mijn sportieve activiteiten te volgen? Volg me dan op Strava en Instagram. En vertel… heb jij ook een sportieve week achter de rug?

Nathalie

Blogger missionnana.nl