Singelloop Breda training

SPORT – Singelloop Breda 10KM: mijn doel?

Na een top Dam tot Damloop sloeg de angst me om het hart. Mijn benen voelden zwaar en herstelden niet erg snel. Help! Gaan daar opnieuw mijn dromen in rook op? Morgen loop ik de 10 kilometer van de Singelloop Breda. Benieuwd naar mijn laatste trainingen en doel? Lees snel verder.

singelloop-breda-training01

19 september – 5,4 kilometer

Dinsdagavond na de Dam tot Damloop besluit ik vrij onverwachts weer wat kilometers te maken. Gisteren heb ik flink spierpijn gehad, maar vandaag lijken mijn benen weer oké. Al na mijn 1e kilometer voel ik dat mijn benen helemaal (nog) niet oké zijn. Na 2 kilometer ga ik wandelen. Mijn benen zijn ontzettend stijf! Vooral mijn kuiten staan strak en dat maakt het niet prettig om te rennen. Ik wandel en rek wat en ren dan toch verder. Na 5,4 kilometer zet ik mijn Garmin stop. Ik baal. Help… Hoe gaat dit aflopen. Heb ik zondag teveel gegeven en word ik nu direct gestraft met benen die niet meer willen?

24 september – 6 kilometer

Mijn plan was om zaterdag weer een rondje te gaan hardlopen, maar na de boxing bag les van vrijdagavond besluit ik dit toch niet te doen. Mijn benen voelen nog niet oké. En ik dwing mezelf zaterdag dus thuis te blijven. Een training overslaan is zo erg niet, mijn benen kapot lopen wel. Een dag extra rust is dus verstandig. Zondag staat de #FITGIRLCODE bootcamp op de planning. Een training van een uur op de Binnenrotte in Rotterdam. Het is een hele pittige training en ik weet al na 10 minuten dat ik morgen spierpijn ga krijgen. Toch voelen mijn benen goed. Als ik halverwege de middag thuiskom (met een nieuwe kort hardloopbroekje van Nike) kan ik het niet laten toch nog een klein rondje te gaan rennen. Ik ga voor een rustige 3 kilometer door het park achter ons huis. Al snel merk ik dat mijn benen best prima voelen en ren ik door en door. Pas 6 kilometer later ben ik thuis. Mijn benen voelen oké en ik heb weer hoop.

singelloop-breda-training02

27 september – 8,2 kilometer

Ik ga weg met het doel om 7 kilometer te lopen, maar kom 8 kilometer later pas thuis. En nog best snel ook. Een gemiddelde tempo van 5’36”. Dit stemt me positief voor aanstaande zondag. Iedere stap die ik zet voel ik me gelukkig. Ik geniet extra van mijn rondje molens! Nog even en het is ’s avonds donker en dan kan ik die kant niet meer op.

28 september – 5,1 kilometer

Mijn benen voelen na gisteren nog goed en ik ga een laatste ronde voor de Singelloop. Ik wil rustig lopen, maar ook vandaag gaat het weer lekker. Kilometer 4 besluit ik aan te zetten. Ik loop deze kilometer met een pace van 4’56”.  Dit zorgt er wel voor dat de laatste kilometer best zwaar is. De komende dagen krijgen mijn benen rust.

De afgelopen 2 weken heb ik weer 2 keer per week een uur boring bag gedaan in de sportschool.

Mijn doel?

Ik twijfel nog over mijn doel voor de 10 kilometer. Het belangrijkste is genieten! Ik wil mijn benen niet te erg vermoeien, omdat er meer doelen op de planning staan. Maar natuurlijk is daar ook dat stemmetje dat zegt: als je 10 mile met een gemiddelde snelheid van 5 minuten en 33 seconden kan lopen, moet je die 10 kilometer wel kunnen halen met een pace onder de 5’30”. Wij discussiëren nog even verder… ;)

Morgen loop ik dus de 10 kilometer van de Breda Singelloop. Ik start in startvak rood om 12:15 uur. Om 14:00 uur start mijn vriend aan de halve marathon! Natuurlijk blijf ik dan om hem aan te moedigen! Wie zie ik nog meer zondag? Kom je aanmoedigen? Roep dan zeker even als je me voorbij ziet komen. Vind ik leuk! Ren je mee? Dan alvast heel veel succes gewenst! En niet onbelangrijk: have fun! Nu nog hopen op goed weer…

Nathalie

Blogger missionnana.nl