marathon-training-11

SPORT – Rotterdam Marathon, nog 68 dagen

Het eerste trainingsdeel zit erop. Nog een paar dagen en dan vlieg ik naar Thailand. Benieuwd hoe de zwaarste trainingsweek voor Thailand is gegaan? Lees snel verder!

marathon-training-09

22 januari – 11 kilometer

Na mijn iets te lange duurloop van afgelopen zondag staat mij nu de zwaarste trainingsweek voor Thailand te wachten. Gek genoeg heb ik er zin in. Alleen niet meer op het moment dat ik me om moet gaan kleden om te gaan rennen. Eenmaal de deur uit is de ergste tegenzin gelukkig weer verdwenen. Ik loop een route die ik een keer eerder heb gelopen, maar dan andersom. Al snel kom ik erachter dat dit misschien niet het beste idee van de week is… Want ik verdwaal al na 1 kilometer. Ik loop in een parkje waar het ontzettend donker is en weet met moeite het juiste pad te vinden. Vanaf daar weet ik gelukkig de weg weer. Mijn enkels en kuiten voelen erg stijf vanavond. Dit zorgt ervoor dat ik 2 keer stop tijdens mijn route. Pas de laatste kilometers voelt het echt goed. Ik versnel nog iets en dat voelt heerlijk! Die laatste 2 a 3 kilometer zorgen ervoor dat ik toch met een super goed gevoel thuis kom!

24 januari – 14,5 kilometer

Vanochtend ben ik met een collega meegereden naar het werk. Om 5 uur sluit ik snel mijn computer af en kleed ik me om. Kwart over 5 sta ik buiten. Mijn doel is om vanavond vanaf het werk naar huis te lopen. Het waait ontzettend hard en ik ben maar wat blij dat ik bijna de hele route meewind heb. Ik begin rustig en geniet van het mooie uitzicht op Dordrecht. De laatste kilometers versnel ik. Wat resulteert in een gemiddelde snelheid van 5’47”. Een tijd waar ik erg blij mee ben op dit moment! Als ik thuiskom staat het eten al klaar. Om 7 uur (de tijd dat ik normaal de deur uitstap voor mijn rondje hardlopen) heb ik mijn buikje al vol gegeten en al 14,5 kilometer achter de rug! Een heerlijk gevoel om de hele avond nog voor mezelf te hebben!

marathon-training-10

27 januari – 5 kilometer

Een rondje loslopen voor morgen. Na een grijs begin van de dag komt eind van de ochtend het zonnetje door. Perfect weer voor een rondje hardlopen. Ik loop voor de laatste keer voordat we naar Thailand gaan “mijn rondje” molens. Sneller dan de bedoeling was, maar gek genoeg kostte dit me erg weinig moeite. Prima dus!

28 januari – 30 kilometer

Vandaag stond dan die gevreesde langste duurloop op de planning. Ondanks dat mijn laatste trainingen super gingen toch weer zenuwachtig. De wekker gaat vanochtend vroeg. Vandaag lopen we mee met de 25 km trainingsloop van PAC Rotterdam. Na 3 pannenkoeken met stroop en banaan stappen we in de auto.  Om 9:00 gaan we van start. Ik loop mee met de groep van 6’00” min/km. Iedere 5 kilometer is er een waterpunt waar ik limonade drink en een stukje ontbijtkoek eet. Hierdoor vliegen de kilometers voorbij. Deze groep stopt wel echt om te drinken. Dit is minder fijn, want het opnieuw opstarten gaat me steeds moeilijker af. Na een kleine 20 kilometer zijn we terug bij PAC Rotterdam. Vanaf hier lopen we nog een laatste rondje rondom de Kralingse Plas. Het tempo ligt aardig hoog! Toch weet ik goed mee te komen. Na een kleine 25 kilometer stopt de groep op een gemiddelde van 5’54 per kilometer. Ik “moet” nog een rondje. Pas de laatste kilometer krijg ik het echt zwaar. Misschien is dit iets mentaals, maar die meter lijken maar niet voorbij te gaan. Na 30 kilometer ben ik terug bij de atletiekvereniging.

De rest van de middag breng ik door op de bank. Mijn benen voelen stijf en vermoeid. De komende weken doe ik het wat rustiger aan. Ik wil in Thailand zoveel mogelijk blijven hardlopen, maar lange duurlopen ga ik daar niet doen. Genoeg tijd om te herstellen dus! En bij terugkomst weer doorknallen! Ik ben benieuwd hoe mijn benen dan reageren op dit soort afstanden!

Wil je mij ook in Thailand volgen? Dat kan via Instagram of Strava. Laat ook direct even weten wat jouw hardloopdoel is!
Handtekening-Nana

Nathalie

Blogger missionnana.nl