mkbm-01

SPORT – Killerbody Dieet trainingen week 3 en 4

De eerste fase van het Killerbody Dieet boek zit erop! Ook teste ik de afgelopen weken het eetschema.

De eerste twee weken van het 3 dagen sportschool trainingsschema zijn goed bevallen en ik ben dan ook enthousiast verder gegaan met het schema.

Fase 1 – week 3

De maandag van week 3 besteden mijn zusje en ik in het mooie Milaan, waar we aardig wat kilometers wandelen. Dinsdag heb ik nog een dag vrij en ben ik zo moe dat ik de hele dag weinig doe. 

Op woensdag begint het gewone leven weer. Om 7 uur sta ik in de sportschool voor de bicep, tricep en borst training. De eerste training van week 3. Gegarandeerd trillende armen. ’s Avonds ben ik natuurlijk weer aanwezig bij de bootcamp.

Donderdag is het prachtig weer en fietsen we 65 kilometer langs de mooie Nederlandse kust.

Vrijdag is legday! Ik weet zes van de acht oefeningen te doen in een uur. Vooruitgang! Ook deze keer levert de training me weer flink spierpijn op.. Pittig, maar fijn!

Mijn derde week begon ik wat later en daarom fiets ik ook op zaterdagochtend weer richting de sportschool. De week sluit ik af met de schouders en rug training. Het gaat echt goed en ik kan bij veel oefeningen net wat zwaardere gewichten pakken. Ik sluit af met een kwartiertje HIIT training op de fiets.

Zondag pak ik het hardlopen weer op. Ik ren 4x 3 minuten en sluit af met 5 minuten rennen. Tussendoor wandel ik steeds 1 minuut. Ondanks de overbelasting in Milaan gaat het goed.

mkbm-03

Fase 1 – week 4

Wauw en dan ben ik alweer aanbeland bij de laatste week van de eerste fase. Maandag is het Tweede Pinksterdag en ik besluit een rustdag te nemen.

Dinsdagochtend is het dan alsnog tijd voor de biceps, triceps en borst training. Ook bij deze training weet ik meerdere oefeningen net iets zwaarder uit te voeren dan vorige week. Progressie!!

Woensdagochtend sta ik opnieuw om 7 uur in de sportschool, het is legday! De oefeningen gaan goed!! Ik train een uur en sla weer twee oefeningen over. ’s Avonds zijn mijn benen al iets vermoeid, maar ik doe enthousiast mee aan de bootcamp (de focus ligt vandaag gelukkig op armen en buik).

Donderdag ga ik opnieuw hardlopen. Het ging de vorige keer zo goed dat ik besluit 7x 3 minuten te rennen. Ook deze keer gaat het weer super en het lijkt eindelijk alsof mijn benen weer eens net zo graag willen als mijn hoofd. Uiteindelijk ren ik nog even door en maak ik 5 kilometer.

Dan is het vrijdagochtend tijd voor mijn allerlaatste training van de eerste fase. De rug en schouders zijn vandaag aan de beurt. Woehoe! De eerste fase heb ik helemaal voltooid.

Zaterdag ben ik aanwezig bij het Fit for Summer festival georganiseerd door Women’s Health. Op ons programma staat apenkooien, boksen en tot slot volgen we een les bootcamp.

mkbm-04

Mijn ervaringen

De eerste fase zit er alweer op! Ik merk dat het fijn is om een aantal weken dezelfde oefeningen te doen, omdat ik zo mijn vooruitgang goed bij kan houden en zo te zien dat ik vooruitgang boek! Dat voelt goed en zorgt voor extra uitdaging. Wel heb ik zin in de tweede fase!! Nieuwe oefeningen, een nieuwe manier van trainen en dus weer een nieuwe uitdaging!

Het volgen van de schema’s bevalt echt ontzettend goed. Ik wist nooit zo goed wat ik precies moest doen in de sportschool en deed dus maar wat. Nu ga ik met een plan en dat is fijn. Ik ben alleen al hierom super blij dat ik het Killerbody Dieet boek heb aangeschaft. Dikke aanrader!

Eetschema

Terug van Milaan probeerde ik een weekje het eetschema uit het Killerbody Dieet boek. Ik moet zeggen dat ik het niet helemaal netjes aan heb gehouden, maar wel veel nieuwe dingen heb geprobeerd. Ik heb het eetschema uit fase 1 gedaan.

mkbm-eten01

Via myfitnesspal heb ik mijn eten bijgehouden en ervoor gezorgt dat ik iedere dag uit kwam op mijn calorieëndoel. Voor mij betekende dit dat ik meer moest eten dan in het eetschema aangegeven stond. Dit is voor mij echt te weinig!

mkbm-eten02

Er staan lekkere recepten in de guide en ook heb ik weer nieuwe inspiratie opgedaan voor lekkere tussendoortjes.

Benieuwd naar mijn ervaringen met de eerste twee weken uit het Killerbody Dieet boek? Lees hier mijn blog.

Ken jij het boek? Ik ben benieuwd wat jouw ervaringen ermee zijn! Ik ben enthousiast!
Handtekening-Nana

Nathalie

Blogger missionnana.nl

3 gedachten over “SPORT – Killerbody Dieet trainingen week 3 en 4

    1. Ja ik vind het een aanrader! Al ben ik het echt niet met alles eens.. Zeker niet met het weinige eten! Maar er staat veel nuttige informatie in en de trainingsschema’s zijn echt fijn!

Reacties zijn gesloten.