Be Stronger than your Excuses

MOTIVATION MONDAY – Maak je eigen thuis workout schema

Nu het herfst is en de winter eraan komt is het steeds lastiger de deur uit te gaan. Koud, regen, wind… Gelukkig kan je ook goed thuis aan de slag; maak je eigen thuis workout schema!

Er zijn online natuurlijk ook ontzettend veel thuis workout schema’s te vinden. Maar omdat hier vaak oefeningen bij zitten die ik niet fijn vind leek het me leuk eens zelf aan de slag te gaan en mijn eigen schema op te stellen.

Wil jij dit ook? Lees dan onderstaande tips en voorbeelden om je eigen thuis workout schema te maken.

Waar je op moet letten bij het maken van je eigen thuis workout schema:

  • Kies een vast moment om je schema op te stellen, zodat je op het moment dat je aan de slag moet ook direct aan de slag kunt gaan. Dit maak de drempel om te sporten lager.
  • Bepaal hoe vaak in de week je wilt trainen en wat voor soort trainingen je wilt doen. Verdeel deze dan goed over de week. Zorg ervoor dat je kracht- en cardio training goed afwisselt en train ook niet twee dagen achter elkaar hetzelfde lichaamsdeel.
  • Ga op zoek naar verschillende oefeningen en deel deze in op lichaamsdeel. Zelf deed ik inspiratie op uit Kayla’s Bikini Body Guide, Darebee en Pinterest.
  • Kies ervoor om hetzelfde schema een aantal keer te herhalen en maak na bijvoorbeeld vier weken een nieuw schema, of maak twee schema’s en wissel deze een aantal weken om de week af.
  • Kies een aantal oefeningen uit en bepaal hoeveel herhalingen en hoeveel sets je per oefening wilt doen.
  • Kies het juiste gewicht. Zorg ervoor dat de laatste herhalingen zwaar zijn, neem anders een zwaarder gewicht.
  • Heb je jouw schema klaarliggen? Aan de slag dan maar!!

Zo ziet mijn thuis workout schema er voor de komende week uit:

Maandag – Armen en buik
Thuisworkout schema - armen en buik

Dinsdag – Billen en benen Thuisworkout schema - benen en billen

Woensdag – Hardlopen

Donderdag – Armen
Thuisworkout schema - armen en schouders

Vrijdag – Hardlopen

Zaterdag – Rustdag

Zondag – Hardlopen

Zelf ben ik nog wat aan het kijken welke oefeningen ik fijn vind en hoeveel herhalingen en gewicht ik aan kan. Tijdens mijn workout kan ik dan ook zomaar het aantal herhalingen of het gewicht verhogen. Als ik dit voor mezelf duidelijk heb dan ben ik van plan een lange termijn schema te maken.

Bekijk hier de inhoud van mijn thuisgym. Hoe ziet jouw thuisgym en workout eruit?

Handtekening-Nana

 

Nathalie

Blogger missionnana.nl