Motivation-Monday-training

MOTIVATION MONDAY – Haal jij alles uit je workout?

Het is natuurlijk super goed als je een paar keer per week je rondjes rent of aan de slag gaat in de sportschool, maar je wilt wel resultaat zien van je workout. In deze blog drie signalen die aangeven dat je nog best iets harder kunt trainen. Haal jij alles uit je workout?

Geen hoge hartslag
Zorg bij cardio activiteiten dat je een hoge hartslag hebt. Vaak onderschatten we ons eigen kunnen en geven we niet het maximale. Ik heb in mijn TomTom Cardio horloge een ingebouwde hartslagmeter die ik altijd draag bij het hardlopen. Maar er zijn ook losse hartslagmeters te koop. Afhankelijk van je leeftijd en gewicht is je hartslag onder te verdelen in verschillende zones: rust, vetverbranding, conditie, snelheid en sprint. Bepaal van te voren jouw trainingsdoel en zorg ervoor dat je hartslag in de juiste zone zit!

Te makkelijk
Als je met gemak meer dan 10 herhalingen doet dan weet je dat jouw workout niet zwaar genoeg is. Als je aan krachttraining doet dan moeten de laatste twee herhalingen echt zwaar aanvoelen. Is dit niet het geval? Neem dan een zwaarder gewicht. Dus niet eindeloos herhalen, maar een aantal keer goed. Het voordeel is dat je training dus niet heel lang hoeft te duren! Doe bijvoorbeeld 8 tot 10 herhalingen, waarvan de laatste twee dus zwaar aanvoelen. Houd 30 seconden rust en herhaal dit bijvoorbeeld nog twee keer.

Niet zweten
De één zweet nu eenmaal meer dan de ander. Maar als je helemaal nooit zweet tijdens jouw training dan betekend dit dat je best een beetje extra mag geven. Zweten is een goede indicator van hoe zwaar jouw training is geweest! En een goede reden om na je training lekker lang onder een warme douche te springen.

Haal jij altijd het maximale uit je trainingen? Ik hoop dat deze tips je helpen nog niet even iets harder te werken deze week!
Handtekening-Nana

Nathalie

Blogger missionnana.nl