Skip to main content

GOALS – Sport en eetdagboek week 41

Een hele lastige week, want ik moest het rustig aan doen. Niet hardlopen of powerwalken voor mij dus! Wel kocht ik twee nieuwe dumbell sets en deed ik zo toch mijn best nog wat van deze week te maken! Benieuwd? Lees het in dit sport en eetdagboek.

Zoals je vorige week al hebt kunnen lezen sloot ik die zondag mijn duurloop af met de lastige beslissing om rust te gaan nemen. Niet dat ik nog heel veel keuze had, want het rennen deed al 2,5 week pijn. En nu wat zoeken op Google werd ik zo bang dat ik toch echt besloot rust te nemen.

Maandag
Ik ben moe. Niet alleen mijn benen, maar ik merk dat ik het de afgelopen weken best druk heb gehad. Ik mag vandaag niet wandelen en dus draai ik me als de wekker om 7 uur gaat lekker nog een keer om. Ik probeer wel op mijn voeding te letten, al is dit lastig als je je niet optimaal voelt.

Ontbijt: Magere kwark met eiwitpoeder, chocolademousse van banaan en avocado en toppings. Hierbij een pompoenpittencracker met pindapasta karamel.
Ochtendsnacks: Een appel en een rijstwafel bbq smaak met kipfilet.
Lunch: Bulgur met brocolli, kipfilet, geitenkaas en twee pompoencrackers met houmous pikant.
Middagsnacks: Magere kwark met eiwitpoeder, whey isolaat crispy en cacao nibs en een rijstwafel met pindakaas.
Diner: Zilvervliesrijst met kipfilet, broccoli, sperziebonen, champignons en ui.
Avondsnack: Magere kwark met eiwitpoeder, toppings en frambozen, hierbij een ijslollie.

1688 calorieën, 192 gram koolhydraten, 47 gram vet, 130 gram eiwitten

sporteetdagboek-wk41-di
Dinsdag

Vandaag breng ik door op school en thuis aan het werk achter mijn laptop. Ook nu neem ik nog rust en ik sport dus niet. En o ja, ik kan vandaag niet echt van de potten met pindakaas afblijven! Oeps!

Ontbijt: Havermout met sinaasappelsap, magere kwark, appel, frambozen en extra pure chocolade.
Ochtendsnacks: Appel met kaneel en Optimel perzik vanille magere kwark.
Lunch: Tosti van maisbrood met avocado, kipfilet en geitenkaas.
Middagsnacks: Rijstwafel met pinda & cacao pasta.
Diner: Twee meergranenwraps met kipfilet, broccoli, paprika, tomaat, courgette en rauwe andijvie.
Avondsnack: Ijslollie en magere kwark met eiwitpoeder en toppings.

1821 calorieën, 216 gram koolhydraten, 52 gram vet, 117 gram eiwitten

sporteetdagboek-wk41-wo
Woensdag

Mijn vrije dag. Gisteren kreeg ik mijn nieuwe set dumbells binnen en natuurlijk wil ik die vandaag gebruiken! Aan mijn armen mankeert tenslotte niets.

Ontbijt: Mugcake van banaan, ei en havermout met kwark, eiwitpoeder en een stukje extra pure chocolade.
Ochtendsnacks: Rijstwafels bbq smaak met kipfilet.
Lunch: Tosti van maisbrood met kipfilet en geitenkaas en nog wat Optimel perzik vanille magere kwark.
Middagsnacks: Magere kwark met eiwitpoeder, whey isolaat crispy en cacao nibs.
Diner: Aardappelpuree met andijvie en gebakken kipfilet.
Avondsnack: Ijslollie en later op de avond een bakje magere kwark met eiwitpoeder, whey isolaat crispy, cacao nibs en een appeltje.

1657 calorieën, 182 gram koolhydraten, 43 gram vet, 129 gram eiwitten

Sport: Borst & Triceps (60 min)

sporteetdagboek-wk41-do
Donderdag

Deze donderdag is anders dan normaal, ik heb namelijk pas ‘s middags les. Helaas ben ik wel vroeg wakker.. Dan maar aan het werk. ‘s Middags bezoeken we met de Euromast, ik ben pas laat thuis en ben het best zat.

Ontbijt: Bananenpannenkoek met Walden Farms Pancake Syrup en extra pure chocolade.
Ochtendsnacks: Pindakaas.
Lunch: Drie crackers met zuivelspread en kipfilet, hierbij een bak met magere kwark, whey isolaat en appel.
Middagsnacks: Twee rijstwafels barbecue met kipfilet en een ijslollie.
Diner: Zilvervliesrijst met chilibonen en kipfilet.
Avondsnack: Magere kwark met eiwitpoeder en toppings, later op de avond een handje Japanse mix.

1755 calorieën, 190 gram koolhydraten, 47 gram vet, 133 gram eiwitten

sporteetdagboek-wk41-vr
Vrijdag

Weekend! En niet alleen weekend, eigenlijk heb ik al vakantie! Ik heb weinig huiswerk of werk meer liggen en dus ga ik lekker aan de slag in huis (was weer eens tijd na alle drukte). Als het zonnetje ‘s middags doorbreekt probeer ik heel voorzichtig weer wat eerste stapjes te zetten en loop ik een klein rondje. Het gaat redelijk.. Hierna nog met mijn dumbells in de weer. ‘s Avonds komen mijn ouders eten.

Ontbijt: Havermout met banaan, eiwitpoeder, pinda & cacao pasta en cacao nibs.
Ochtendsnacks: Magere kwark met eiwitpoeder
Lunch: Salade van rode biet, halve appel en tonijn, hierbij twee crackers met zuivelspread en kipfilet. Als “toetje” nog een rijstwafel met pindapasta witte chocolade & rozijnen.
Middagsnacks: Een halve appel met Optimel kwark appel en kaneel.
Diner: Snelle Saoto soep van Chickslovefood.
Avondsnack: Een paar handjes paprikachips.

Sport: 2,67 kilometer wandelen + Backs & Biceps workout (4 sets)

sporteetdagboek-wk41-za
Zaterdag

Normaal gesproken is zaterdag altijd mijn rustdag, maar rustdagen heb ik deze week wel genoeg gehad (en volgende week volgen er nog meer, want dan ben ik in Londen). Weer lekker in mijn thuisgym aan de slag dus. ‘s Avonds eten we bij mijn “schoonouders” en daarna gaan we naar de verjaardag van een vriend.

Ontbijt: Havermout met sinaasappelsap, gedroogde moerbeien, appel en kaneel.
Ochtendsnacks: Rijstwafel barbecue smaak.
Lunch: Drie crackers met zuivelspread, kipfilet en een gekookt ei, een kopje Saoto soep (zonder rijst) en wat Optimel magere kwark appel en kaneel.
Middagsnacks: Magere kwark met eiwitpoeder, whey isolaat crispy en cacao nibs.
Diner: Tomatensoep met stokbrood en zuivelspread light.
Avondsnack: Een punt appelkruimeltaart, wat handjes paprikachips, komkommer met dip en gefrituurde snacks.

Sport: Bodypump Hard Core Abs + Pump & Burn

sporteetdagboek-wk41-zo
Zondag

Wat een rare zondag! Ik kan voor het eerst in weeeeeken gaan duurloop doen. Ik ga maar weer aan de slag met mijn dumbells. Het is de laatste dag voordat ik vertrek naar Londen. Koffers pakken dus! Het is heerlijk weer en dus gaan we een rondje wandelen.

Ontbijt: Havermout met banaan, cacao nibs en koekkruiden.
Ochtendsnacks: Rijstwafel karamel met pindakaas.
Lunch: Rode bieten, appel en tonijn, een schaaltje kwark en een cracker met pindakaas.
Middagsnacks: Een ijslollie en kwark met eiwitpoeder en whey isolaat crispy.
Diner: Meergranenwraps met roerbakgroente en gebakken ei.
Avondsnack: Magere kwark met eiwitpoeder, whey isolaat crispy en cacao nibs.

1765 calorieën, 195 gram koolhydraten, 54 gram vet, 120 gram eiwitten

Sport: +- 5,5 kilometer wandelen + stretch oefeningen.

Morgen vertrek ik dus naar Londen! Ik ga mijn best doen ook daar mijn eetdagboek bij te houden. Dit zal niet zo gezond zijn… Maar dit hoort er ook bij. Ik ga ervan genieten! Natuurlijk zal ik in Londen heel wat kilometers lopen en ik hoop ontzettend dat ik geen last van mijn benen ga krijgen. Als dit zo is hoop ik volgend weekend weer wat voorzichtige kilometers te kunnen hardlopen. Duim voor me!


Nathalie

Nathalie

Blogger missionnana.nl

2 thoughts to “GOALS – Sport en eetdagboek week 41”

Reacties zijn gesloten.