Skip to main content

GOALS – Sport en eetdagboek week 40

Een week waarin ik weer hard heb gesport.. Vol met ups en helaas ook flink wat downs op sportief gebied.

    sporteetdagboek-wk40-ma
Maandag

En toen ging de wekker vanochtend weer om 7 uur. Ook deze mooie herfstweek ben ik weer heerlijk begonnen met een powerwalk. Na wat uurtjes school doe ik ‘s avonds een fijne, maar zware armen training. Het zwaarste gewicht dat ik heb is mijn Kettlebell van 6 kg en deze gebruik ik dan ook zo veel mogelijk.

Ontbijt: Havermout met eiwitpoeder, nectarine, vijg, cacao nibs en pure chocolade.
Ochtendsnacks: Twee rijstwafels barbecue smaak.
Lunch: Twee boterhammen met avocado en een gekookt ei.
Middagsnacks: Rijstwafel met pindakaas en een aardbeien ijsje.
Diner: Rijst met roerbakgroente, kipfilet en een lepel pindakaas.
Avondsnack: Magere kwark met eiwitpoeder, whey isolaat crispy, cacao nibs en stukje extra pure chocolade.

1674 calorieën, 190 gram koolhydraten, 45 gram vet, 127 gram eiwitten

Sport: LISS 4,45 km powerwalk en Darebee Power 10 (3 sets) + Back & Biceps (2 sets)

sporteetdagboek-wk40-di
Dinsdag
De afgelopen dagen starte ik mijn dinsdag altijd met een intervaltraining, maar ik besluit deze nu even uit te stellen en mijn benen nog een daagje extra rust te geven. In plaats hiervan ga ik nog maar een rondje powerwalken.

Ontbijt: Havermout met eiwitpoeder, banaan, vijg, cacao nibs en extra pure chocolade.
Ochtendsnacks: Magere kwark met eiwitpoeder, whey isolaat crispy en cacao nibs.
Lunch:
Twee boterhammen met kipfilet, avocado en een gekookt ei.
Middagsnacks: Appel met cottage cheese light en kaneel, rijstwafels met barbecue smaak.
Diner: Bulgur met sperziebonen en kipfilet.
Avondsnack: Bak magere kwark met standaard toppings en een aardbeien ijsje.

1841 calorieën, 215 gram koolhydraten, 45 gram vet, 138 gram eiwitten

Sport: LISS 5,45 km powerwalk

sporteetdagboek-wk40-wo
Woensdag
Vanochtend moet ik naar school en ik kom pas rond de middag thuis. Het zonnetje schijnt weer heerlijk en het is weer tijd om een rondje te rennen. Het waait hard en het is zwaar. Ik ga vanavond niet vroeg slapen en tel af tot middernacht.

Ontbijt: Havermout met banaan, koekkruiden, cacao nibs en extra pure chocolade.
Ochtendsnacks: Appeltje, twee rijstwafels met kipfilet en cottage cheese light.
Lunch: Bulgur met cottage cheese, sperziebonen, kalkoenfilet en een gekookt ei, hierbij bakje magere kwark met eiwitpoeder, enzovoorts.
Middagsnacks: Ijslollie en een rijstwafel met barbecue smaak.
Diner: Twee volkorenwraps, met kipfilet, spinazie en roerbak groente.
Avondsnack: Magere kwark met eiwitpoeder, whey isolaat crispy en cacao nibs.

Sport: 7,6 km hardlopen

sporteetdagboek-wk40-do
Donderdag
En stipt 12 uur gaat de inschrijving open! Een kwartiertje later sta ik ingeschreven voor de Marathon van Rotterdam. Ik kan niet direct slapen en dus besluit ik ‘s ochtends lekker nog even te blijven liggen. Na wat uurtjes school doe ik ‘s avonds samen met vriendlief een workout.

Ontbijt: Havermout met banaan, vijg, cacao nibs en extra pure chocolade.
Ochtendsnacks: Magere kwark met eiwitpoeder, whey isolaat crispy en cacao nibs, later een rijstwafel barbecue smaak.
Lunch:
 Salade van spinazie, mais, komkommer, kalkoen filet, gekookt ei, geitenkaas en chilisaus.
Middagsnacks: Rijstwafel met cottage cheese en jam, handje cashewnoten.
Diner: Zilvervliesrijst, roerbakgroente, spinazie en een hamlapje.
Avondsnack: Natuurlijk weer mijn standaard bak kwark en een ijslollie.

1653 calorieën, 170 gram koolhydraten, 49 gram vet, 125 gram eiwitten

Sport: Oracle Workout (5 sets)

sporteetdagboek-wk40-vr
Vrijdag
Op vrijdag begint voor mij het weekend al (heerlijk het studentenleven), natuurlijk heb ik altijd genoeg te doen. Vandaag besluit ik ook die interval training voor deze week nog te doen. Ik ga eens voor een andere versie en dat bevalt wel. Helaas heb ik last van tegenwind en mijn benen en dus ben ik niet zo snel. ‘s Avonds hebben we visite en laat ik me iets te veel gaan en is die zak met chips zo leeg.

Ontbijt: Havermout met banaan, cacao nibs en pindakaaspoeder.
Ochtendsnacks: Rijstwafel met pindapasta karamel en een bak kwark met eiwitpoeder en toppings.
Lunch:
 Twee maisboterhammen met kipfilet, avocado en geitenkaas, hierbij eet ik nog een appeltje met cottage cheese light en kaneel.
Middagsnacks: Handje cashewnoten en pindakaas.
Diner: Risotto met ui, doperwten, winterpeen, champignons, rauwe ham en geraspte 30+ kaas.
Avondsnack: Standaard bak kwark en een halve zak tortilla chips.

2129 calorieën, 263 gram koolhydraten, 66 gram vet, 117 gram eiwitten

Sport: HIIT 8 kilometer: warming up 5min + 7x 3:2min + 5min cooling down

sporteetdagboek-wk40-za
Zaterdag
Rustdag. Die ik besteed met een dag lang lopen door de winkels. We lopen het Alexandrium op en neer, plus nog eens heel wat van de woonboulevard. Al met al toch heel wat kilometers. Ik probeer vandaag gezonde keuzes te maken, want deze avond viert mijn zusje haar verjaardag. Ik ken mezelf, dat wordt snoepen.

Ontbijt: Magere kwark met eiwitpoeder, appel en kaneel, noten en pompoenpitten.
Ochtendsnack: Rijstwafel met pindakaas.
Lunch: Salade bij La Place: sla, tomaat, tauge, paprika, kipfilet, dressing en stuk brood.
Middagsnack: Rijstwafel met pindakaas.
Diner: Bulgursalade met kipfilet, rauwe ham, komkommer, tomaat, avocado en geitenkaas.
Avondsnack: Kwarktaart, stukjes kaas en komkommer en chips met dipsaus.

sporteetdagboek-wk40-zo
Zondag
Ondanks dat we gisteren laat gingen slapen zijn we vanochtend vroeg weer wakker. Ik begin de dag rustig en ga eind van de ochtend voor een iets kortere duurloop. Al bij de eerste kilometers voel ik mijn benen weer zeuren.. Iedere stap die ik zet doet me beseffen dat dit niet goed is. Toch loop ik die geplande 12 kilometer en pak ik de brug twee keer. Misschien niet zo slim, maar ik besef nu wel dat ik echt rust moet gaan nemen. Ik wil niet dat deze pijn iets ergers wordt. Balen!!

Ontbijt: Magere kwark met eiwitpoeder, appel en kaneel, noten en pompoenpitten.
Ochtendsnacks: Twee rijstwafels barbecue smaak en kipfilet.
Lunch: Twee boterhammen met avocado, gekookt ei en kipfilet, hierbij een bak kwark met eiwitpoeder.
Middagsnacks: Ijslollie, Griekse Yoghurt 0% vet.
Diner: Pizzadilla met brocolli, champignons, paprika, rauwe ham en 30+ kaas.
Avondsnack: Magere kwark met eiwitpoeder, whey isolaat crispy en cacao nibs.

1777 calorieën, 191 gram koolhydraten, 54 gram vet, 124 gram eiwitten

Sport: 12,2 kilometer hardlopen

Dit sportdagboek eindigt dus niet zo heel positief.. Al hoop ik dat deze beslissing wel positief uit gaat pakken en ik snel de oude, betere versie van mijn benen terug heb.

Hoe was jouw (sportieve) week? Laat het me weten in de comments!


Nathalie

Nathalie

Blogger missionnana.nl

2 thoughts to “GOALS – Sport en eetdagboek week 40”

Reacties zijn gesloten.