30 day push ups challenge

GOALS – 30 Day Push Up Challenge

Vorig jaar ging de push up me prima af. Helaas bleek ik deze oefening flink verleert te zijn. Jammer, want stiekem vond ik het wel stoer om zo die push ups uit mijn mouw te schudden. Ik startte 14 maart aan de 30 day push up challenge!

Na de Bikini Body Guide deed ik met gemak 20 push ups. Echt niet mijn favoriete oefening. Maar het staat wel stoer! Tijd om dit opnieuw te leren. Ik zocht een 30 dagen push up schema en plande iedere dag in, in mijn to do lijst applicatie Swipes.

50-push-ups-challenge

Week 1

Dag één start met slechts 5 push ups. Fanatiek als ik ben besluit ik er gewoon (lees: met trillende armpjes) 10 te doen. Dit blijf ik doen totdat het schema zelf boven de 10 push ups uit gaat.

Donderdag doe ik tijdens de training van Remi Bonjasky heel wat meer dan 10 push ups.. Ik ben de tel kwijt geraakt.. Maar het waren er veel!

Vrijdagavond als ik in bed lig en nog even op mijn to do lijstje kijk zie ik dat ik mijn push ups nog niet heb gedaan. Shit! Snel mijn bed uit. Ik merk dat het me gemakkelijk af gaat! Yes!

Zaterdag is het rust. Zondagavond herhaalt dit proces zich.. Oeps haha het is maar goed dat ik het op mijn lijstje heb staan. Zonder Swipes ben ik niets.

Eindstand: 50 push ups (+ extra training Remi Bonjasky)

Week 2

Dag acht had een rustdag moeten zijn, maar ik had per ongelijk 10 push ups op mijn to do lijstje staan en dus deed ik tijdens mijn benentraining ook nog braaf die 10 push ups.

Vanaf dag 9 gaat dan ook voor mij het aantal omhoog. Ook vanavond lig ik al in bed als ik mijn push ups nog moet doen. Haha. Niet leuk. Snel mijn bed uit. Ook de 12 push ups gaan me nu gemakkelijk af. Vooruitgang!

Dag 10 begin ik met een armen training in de sportschool die ik afsluit met de 12 push ups. Zelfs na een armentraining lukt het me nog aardig.

Vrijdag en zaterdag doe ik de geplande 15 push ups ook tijdens mijn training in de sportschool! Yeah wat voelt het goed!

Eindstand: 54 push ups

Week 3

Op tweede Paasdag, dag 15 staan er 20 push ups op het schema. Ik doe een circuit training uit de Bikini Body Guide en doe halverwege de push ups.

Dinsdagochtend in de sportschool heb ik het moeilijk met 24 push ups, de 25 push ups op donderdag gaan redelijk. Op vrijdag doe ik met moeite 30 push ups, maar ik kan ze niet meer direct achter elkaar uitvoeren. Bovenin moet ik af en toe even op adem komen.

Zondag zie ik dan ook best op tegen de 32 push ups die gepland staan. Ik ben even streng tegen mezelf en mag mijn bakje kwark pas nadat ik die 32 push ups af kan vinken. Oeff..

Ga ik die laatste week volhouden?

Eindstand: 131 push ups (+ extra bootcamp)

Start Week 4

Dag tweeëntwintig begin ik met mijn armentraining in de sportschool, maar ik kan het niet opbrengen om die 35 push ups te doen. Ik twijfel..

Of ik moet de afgelopen week nog een keer herhalen en dan hopen dat ik vooruit ga of ik moet deze week afmaken en dan waarschijnlijk tussendoor rusten. Lastig. Stiekem vind ik het nu niet meer zo leuk en stel ik het steeds uit. Maar als ik eenmaal ben begonnen aan een challenge wil ik die toch altijd afmaken.

Wat zou jij doen? Die laatste dagen afmaken volgens schema (= sneller klaar) of de derde week herhalen met de hoop om op de laatste dag die 50 push ups achter elkaar, goed uit te kunnen voeren?
Handtekening-Nana

Nathalie

Blogger missionnana.nl

2 gedachten over “GOALS – 30 Day Push Up Challenge

Reacties zijn gesloten.